onsdag den 15. august 2018

Dag 2; Illeris læringstrekant, udviklingsønsker


Analysemodel. værktøj. Se en proces udefra.
Sæt klasseproblemstilling i centrum i trekanten.
Hvilke meninger og holdninger er mål?
Hvad motiverer eleverne, eller bare John?
Samspil: Hvad er det vi er her for?

Udviklingsønsker:
- at gøre ALLE eleverne trygge - hurtigt
- give mere mod og lyst til selv at tage læringsopgaven. Anvende endnu mere selv-læring i stedet for tavleuv.
- håndtere den ene elev o klassen, der har virkeligt dårligt selvværd, er angst, ikke tror hun kan skrive eller arbejde uden at have fået det forklaret 10 gange. Ønsker at få feed back på alt igen-igen.
- få eleverne til at stole på egne ressourcer og have lyst til at samarbejde med andre og bruge de andres ressourcer.
- differentiere uv. på en for eleverne usynlig måde.
- få elever, der ikke passer ind i "alm." uv. til at indtage læring, bidrage og lade være med at forstyrre de andre

evt. bog: "Det eksplosive barn"




Ingen kommentarer:

Send en kommentar